Od września 2016 roku nasza szkoła realizuje innowację pedagogiczną - "Z programowaniem za pan brat", jest ona odpowiedzią na zaproszenie Kuratorium Oświaty w Kielcach do udziału w Pilotażowym wdrożeniu programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach. Innowacja została wprowadzona w klasie I i IV, potrwa przez kolejne trzy lata.Polega ona na wprowadzeniu nauczania problemowego, metody projektów oraz nowoczesnych środków dydaktycznych do nauczania. Na zajęciach dzieci korzystają m.in z darmowych aplikacji Scratch Junior, BitbyBit, Lightbot, ScottieGo!, programów takich jak Scratch, Baltie, Logomocja, platformy code.org.
Nauczyciel odpowiedzialny: Agnieszka Januszewska
Relacja z wybranych zajęć:
ROK SZKOLNY 2017/18
Wrzesień/październik 2017
Wrzesień i październik upływają nam pod znakiem platformy code.org - gdzie ćwiczymy stosowanie powtórzeń i funkcje oraz na oswajaniu robotów Finch, które zostały nam wypożyczone w ramach działalności Lokalnego Klubu Kodowania. Uczestniczyliśmy również w obchodach CodeWeek, który trwa w tym roku od 7 do 22 października. :)
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=92
ROK SZKOLNY 2016/17
23.06.2017r. - Podsumowanie roczne
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania: Sprawozdanie_z_Pilotazu_Programowania.pptx
22.06.2017r. - Lokalny Klub Kodowania
W naszej szkole został utworzony Lokalny Klub Kodowania. W ramach działalności klubu będą prowadzone zajęcia z podstaw programowania dla uczniów naszej szkoły w roku szkolnym 2017/18. W ramach programu mamy możliwość bezpłatnego wypożyczenia programowalnych robotów Finch (5 sztuk) na okres 2 miesięcy (wrzesień-październik). Na pewno uatrakcyjnią one nasze zajęcia z programowania. :)
12.06.2017r. - Spotkanie ze ScottieGo!
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=80
Scottie Go! to innowacyjna gra do nauki programowania. Jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów. Mamy już ją na wyposażeniu szkoły, dziś po raz pierwszy spotkaliśmy się ze Scottiem. Pomimo małych problemów technicznych udało nam się rozpocząć grę.:)
8.05.2017r. - Zakodowani
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=78
Dziś naszym zadaniem było zakodowanie i odkodowanie ukrytych obrazków. Odkodowaliśmy pszczołę i motyla a zakodowaliśmy psa, krokodyla i samolot :)
3.04.2017r. - Na platformie Code.org
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=81
27.03.2017r. - Graficzne kodowanie - cd
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=73
No i mamy - efekt naszego odkodowywania! Kotek Scratch jest już z nami! Było warto! :)
13.03.2017r. - Graficzne kodowanie -
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=55
Dziś na lekcjach programowania pierwszaki i czwartaki odkodowywały zakodowane obrazki. Zaczęły od poznania układu współrzędnych i ustawiana kolorowych kubeczków na polach wylosowanych kostkami do gry z literą i cyfrą. Następnie losowały karteczkę ze współrzędną i zakolorowywali odpowiednie pole na dużej planszy i małych planszach A4. Z kolorowych kwadracików powstanie obrazek. Jaki? - Zobaczymy niebawem...
20.02.2017r. - Czarujemy z Baltiem! -
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=74
Baltie to mały czarodziej, który bardzo wiele potrafi. Dziś na lekcjach programowania poznawaliśmy jego możliwości. Budowaliśmy sceny i czarowaliśmy.
9.01.2017r. - Z aplikacjami ze Sklepu Google Play -
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=79
Aplikacje mobilne pozwalające rozwijać elementarne umiejętności potrzebne do programowania dostępne za darmo w sklepie Google Play to m.in – Kodable, BitbyBit czy Lightbot. Dziś zaprzyjaźniliśmy się z nimi. Strasznie nas wciągnęły :)
14.11.2016r. - Kodujemy z kubkami -
Fotogaleria - http://spmodliborzyce.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=75
Dziś na lekcjach programowania odkrywaliśmy jak kodować bez użycia komputera czy tabletu. Można do tego celu użyć plastikowych jednorazowych kubeczków! My mamy kolorowe :) Kolorów jest tyle że wystarczyło dla wszystkich a nawet zostało!
15-23.10.2016r. - Code Week - Europejski Tydzień Kodowania -
Fotogaleria - https://spmodliborzyce.edupage.org/album/?#gallery/35
Code Week Polska jest częścią Europejskiego Tygodnia Kodowania, który odbywa się w tym roku już po raz trzeci. Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.
Chociaż w naszej szkole klasy I i IV mają regularne cotygodniowe zajęcia z programowania w ramach Innowacji pedagogicznej "Z programowaniem za pan brat", CodeWeek w szczególny sposób obchodzi klasa IV. Na zajęciach z programowania czwartaki podzieliły się na cztery trzyosobowe grupy - Programistyczne Trójki. W tych samych grupach będą kodować przez cztery kolejne dni. Do swojej przygody z kodowaniem zaproszą nauczycieli, z którymi będą mieć lekcje. Wszyscy, którzy wezmą udział w kodowaniu otrzymają odznaki, które będą nosić przez cały tydzień. :)
Plan wydarzenia:
17.10.2016r - Poniedziałek - kodowanie bez komputera - Nietypowiec,
18.10.2016r - Wtorek - kodowanie bez komputera - Zakubkowani,
19.10.2016r - Środa - kodowanie na tabletach - ScratchJr,
20.10.2016r - Czwartek - kodowanie na papierze - plakat propagujący Code Week z planszą do kodowania.
A tutaj-> http://spwszachow.edupage.org/photos/?photo=album&gallery=25#gallery/25 możecie obejrzeć jak kodowały czwartaki ze szkoły we Wszachowie. :)
10.10.2016r. - Grzybobranie ze Scratch-em Jr -
Fotogaleria - https://spmodliborzyce.edupage.org/album/?#gallery/31
W dzisiejszej przygodzie z programem Scratch Jr obie klasy pierwsza i czwarta wybrały się na grzybobranie. Powstały autorskie proste gry zręcznościowe, w ktorych dzieci pochwaliły się znajomością grzybów jadalnych i tych trujących. Uciekające grzyby po złapaniu znikały, jadalne wskakiwały do koszyczka. Dzieci wykazały się dużą pomysłowością i kreatywością. Gry posiadały wiele poziomów i stopni trudności. Na koniec dzieci sprawdzały działanie gier stworzonych przez kolegów - grając w nie.